High Select

Over High Select

Heb jij al ontdekt hoe dynamisch en interessant de sector Zorg en Welzijn is? Wij zijn High Select en opereren al 18 jaar binnen deze specifieke sector. Niet letterlijk natuurlijk, dat laten we aan de artsen over. Wij bieden een uitdagend Traineeship aan voor Young Professionals die vol ambitie zitten én graag een bijdrage willen leveren aan de zorgsector in Nederland. Heb jij je Master diploma
(bijna) op zak en wil jij vliegende start maken met je carrière? Dan is dit hét Traineeship voor jou!

Nu vraag jij je vast af…

Het Traineeship… Wat houdt dat precies in?

Zorg & Welzijn… Wat houdt dat precies in?

• In 2 jaar meerdere projecten bij verschillende organisaties

• Ziekenhuizen

• Trainingsweekenden 🡪 5 x per jaar

• Ouderenzorg, Verpleging en Verzorging

• Intervisie🡪 1 x per 2 maanden

• Welzijnsorganisaties

• Traineebegeleiding

• Geestelijke gezondheidszorg

• Inspiratiesessies

• Eerstelijnszorg

• Externe coaching

• Jeugdhulp

• Sociale activiteiten

• Gehandicaptenzorg

In ons tweejarige Traineeship volg je een waardevol ontwikkeltraject. Hierin word je intensief door begeleid, getraind, gecoacht en doe je natuurlijk veel kennis en ervaring op tijdens de projecten bij de verschillende zorgorganisaties. Tijdens onze Trainingsweekenden krijg je praktische en theoretische handvatten aangereikt die ertoe leiden dat jij dé professional wordt die het verschil gaat maken in de sector Zorg en Welzijn! Naast fulltime werken en het volgen van de Trainingen, vinden wij dat er ook regelmatig tijd moet zijn voor leuke activiteiten. Daarom organiseren we iedere maand Inspiratiesessies, waar we hele toffe sprekers voor uitnodigen en zijn er genoeg andere sociale activiteiten. High Select is van origine een familiebedrijf dus het informele, persoonlijke karakter én het opbouwen van een mooi netwerk voor in de toekomst staan bij ons centraal!

Wil jij weten wat je als startende Trainee kan bijdragen aan Zorg & Welzijnsorganisaties? Onze Regiomanager Peter-Jan van den Broek legt het je graag uit. Hij is onze Regiomanager in Zuid-Nederland. Hij vertelt je hieronder wat er in de sector speelt en wat voor uitdagende projecten hij zoal tegenkomt bij organisaties waar jij waarde kan gaan toevoegen door bijvoorbeeld als projectleider of procesverbeteraar aan de slag te gaan.

Zorg en Welzijn is een boeiende sector die volop in beweging is:

Een greep uit de zorgtrends: transparantie over de uitkomsten van behandelingen, shared decision making, ambulantisering van de zorg, krimpende instellingen, netwerkvorming, preventie en zorg op afstand.

Een greep uit de maatschappelijke trends: tekorten op de arbeidsmarkt, fragmentatie van het politieke landschap, toenemende inkomensverschillen, zorg betaalbaar houden en een leven lang leren.

Ook digitalisering verandert de zorg. Werkprocessen en verdienmodellen gaan op de schop. Een greep uit de technologische trends: robotisering, 3-D-printing, personalized medicine en E-Health.

Er vinden dus ingrijpende veranderingen plaats in de Nederlandse gezondheidszorg. De overheid zal meer zorgtaken afstoten. De patiënt gaat echt participeren.

Als Regiomanager bij High Select is het onder andere mijn taak om bij diverse Zorg en Welzijn organisaties het gesprek aan te gaan over bovenstaande trends en de manier, waarop zij hiermee aan de slag zijn, willen of moeten gaan. Ik zit vooral aan tafel met bestuurders en/of directieleden die besturen, beleid maken en verantwoordelijk zijn voor de inrichting van hun organisatie van nu en de toekomst. Of het nu gaat over een verregaande samenwerking met andere organisaties, fusies, transities of herijking van de missie en de visie. Elke organisatie is bezig met het continu verbeteren van zorg en het efficiënt en effectief inrichten van processen. Gericht op de behoefte van onze samenleving en rekening houdend met beschikbare middelen en regelgeving. Hierbij is er altijd behoefte aan Academici met een frisse blik en passie voor de zorg. Afgestudeerde enthousiastelingen die Bestuurders, Managers of Projectleiders willen ondersteunen in de dagelijkse gang van zaken en plannen voor de toekomst. Extra handjes en intelligentie om zaken te bespoedigen en op een zorgvuldige en kwalitatief goede manier voor elkaar te krijgen. De zorg wordt wel eens de “softe sector” genoemd, maar niets is minder waar. De bedrijfsvoering achter de directe zorg is een harde en professionele wereld waar elke dag, net als in het bedrijfsleven, beslissingen worden genomen om maximaal te presteren. Het grote verschil met het bedrijfsleven is dat het maken van winst geen doelstelling is, maar dat de zorg en welzijn sector geconfronteerd wordt met steeds hogere kosten en minder beschikbare middelen. Wat onder andere ontstaat door de groei van de Nederlandse bevolking en door de alsmaar groeiende vergrijzing. Als jij een bijdrage wil leveren aan deze essentiële sector, dan nodigen wij jou graag uit om eens te praten over een waardevol Traineeship!

/ Beleid en advies

/ Management