Tilburg Studentenstad

' Tilburg, de stad die mooi is van lelijkheid '

Als student in Tilburg zul je dat nog veel te horen krijgen. Tilburg een lelijke stad? Iedereen heeft er zijn mening over, maar een ding wat zeker is, is dat Tilburg wel echt een studentenstad is. Alles is bereikbaar, je kunt zeven dagen per week uit en er is onwijs veel te beleven.

Uitgaan

De Heuvelstraat, het Piusplein of de Stadhuisstraat. De drie plekken om een goede stapavond te beleven. Vanuit POLIS hebben wij onze vaste stamkroeg, waar we bijna elke dinsdag wel wat te vieren hebben: de Boekanier. Bier voor maar 1,30 op dinsdag en donderdag, radje draaien en een strippaal. Wat wil een student nog meer? Shotjes? Nou, daarvoor kun je dan weer het beste naar Chupitos, daar hebben ze er meer dan 100. Op het Piusplein kun je terecht bij Bolle en Brandpunt. Bij Bolle kun je op dinsdagen dobbelen. Gooi je even, dan krijg je je bestelling gratis, oneven, helaas dan zul je toch moeten betalen. Elke avond is er wel een kroeg open in Tilburg, dus je hoeft je nooit te vervelen. Uitgaanstips nodig? Ontdek het zelf of vraag ons om tips, wij vertellen je graag waar wij onze legendarische avonden hebben beleefd!

Sporten

Sporten kun je bij het sportcentrum van Tilburg University. Een jaarabonnement heb je al voor 133 euro, waarmee je letterlijk alles kunt doen. Zumba, cursus paaldansen, zwemmen, schaatsen, spinnen, tennissen of natuurlijk gewoon fitnessen. Je kunt hier zelfs bij een fysiotherapeut terecht als je dat nodig hebt of even naar de sauna, die kun je gewoon reserveren. Daarnaast kun je met dit abonnement ook sporten in Stappegoor, bij T-kwadraat, mocht je daar dichterbij wonen.

Verenigingen

Tilburg biedt echt voor iedereen iets. Je kunt je aansluiten bij een studievereniging, maar ook bij een sportvereniging of een studentenvereniging. Tijdens de TOPweek zul je alle studentenverenigingen bezoeken en zul je in contact komen met verschillende sportverenigingen. Vraag vooral je mentoren wat de opties zijn, zij vertellen het je graag! Daarnaast kun je je ook bij een culturele vereniging aansluiten, informatie daarover vind je allemaal via deze link