Wat is POLIS?

POLIS is dé studievereniging voor studenten organisatiewetenschappen en global management of social issues. We zijn een internationale studievereniging, bestaande uit 600 leden. Wij zijn er om jou te ondersteunen tijdens je studententijd.
Ondersteunen? Ja, we helpen je op het gebied van studie, voorbereiding op de arbeidsmarkt en op sociaal gebied. Hoe we dat doen? Nou, in ieder geval met onwijs veel leuke activiteiten, maar ook door het bieden van korting op boeken, samenvattingen en workshops.

Studievereniging POLIS bestaat namelijk niet alleen uit 600 leden en een bestuur van 6 studenten. Onze vereniging wordt draaiende gehoud door actieve leden. Deze 'actieve' leden nemen plaats in een van de vele commissies. Dit houdt in dat je je inschrijft voor een commissie naar keuze, die iets gaat organiseren gedurende het jaar waar jij je voor wilt inzetten. Dit kan varieren van twee themafeestjes en een kroegentocht, tot een studiereis naar Vietnam of juist een studiegerelateerde activiteit bij een organisatie in het vakgebied. Op deze pagina vind je alle relevantie informatie over POLIS.

Studieondersteuning

Blackboard, een soort van magister next level. Niet het meest gebruikvriendelijke platform maar als je het eenmaal begrijpt wel heel overzichtelijk. Mocht je ooit vragen hebben over dit systeem, aarzel dan zeker niet om even langs de kamer te lopen. We bevinden ons in gebouw P, via de ingang bij de copyshop naar rechts het gangetje in, laatste deur voor de kantine! We zijn elke dag open van 12:30 tot 17:00 om al je vragen te beantwoorden.

Daarnaast kun je in deze kamer ook  je samenvattingen bestellen. Er liggen inkijkexemplaren die je even kunt doorbladeren, waarna je deze samenvatting eventueel kunt bestellen. Bestel je deze voor vrijdagmiddag, dan is deze op maandag om 12:30 op te halen op de kamer. Betalen kan per pin of gewoon contant, net wat je op zak hebt. Boeken kun je bestellen via de website. Kijk daarvoor bij studie --> boeken en samenvattingen. Je wordt dan doorgelinkt naar de website van de faculteit, waar jij als lid zijnde een korting kunt krijgen op je boeken.

Gedurende het jaar organiseren we een aantal activiteiten waarbij je je kunt ontwikkelen op professioneel gebied. Denk bijvoorbeeld aan een Linkedin of CV workshop. Superhandig als je dat nog niet hebt of zeker wilt weten dat je de juiste informatie er op hebt staan. Maar denk ook aan een lunch met afgestudeerde organisatiewetenschappers of GMSI'ers. Deze mensen vertellen je graag wat de mogelijkheden zijn zodra je bent afgestudeerd, dat is echt niet alleen relevant voor ouderejaars, orienteer je zo vroeg mogelijk op wat jij wilt!

Activiteiten

Daarnaast zijn we er natuurlijk ook voor de feestjes en de ontspannende activiteiten. Je kent vast die cliche uitspraak wel: ' je studententijd is de beste tijd uit je leven'. Nou geloof ons maar, dat is het echt. Je leert nieuwe mensen kennen, hoeft niet elke dag van 8:30 tot 15:00 naar school en stappen kan 7 dagen in de week (als je daar energie en geld voor hebt tenminste, dat raakt gedurende de studententijd wel een beetje op). Ook dit organiseren we, in allerlei soorten en voor ieder wat wils!

Denk bijvoorbeeld aan themafeestjes. Die goede, oude themafeestjes. POLIS is er niet vies van om echt volledig verkleed te gaan, bereid je daar maar vast op voor. Alles wordt uit de kast getrokken om beste outfit van de avond te winnen. Daarnaast organiseren we ook elk jaar een ledenweekend, tweedaagse excursie, studiereis naar een plek binnen of buiten Europa, etentjes met het departement, een zaalvoetbaltoernooi en noem het maar op. Je kunt hier aan deelnemen wanneer jij wilt, wij verplichten je niks.

Interesse om een van deze gave dingen te organiseren, formeel of informeel? Dit jaar hebben we negentien verschillende commissies, welke je kunt terug vinden door hier te kijken. Misschien staat er ook wel iets tussen wat jij volgend jaar wilt organiseren? Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Op zoek naar een extra uitdaging? Dan is misschien een wat zwaardere commissie als de Study Trip wel iets voor jou? Liever iets rustigers in je eerste jaar? Denk dan eens aan een Activiteiten commissie, Evenementen commissie, of een introductie commissie!

Meer weten?

Wil je meer weten over een van deze commissies? Vragen mag natuurlijk altijd, maar we organiseren ook een commissie informatie avond aan het begin van het collegejaar! Hier vertellen oud-commissieleden wat het inhoudt, hoe veel tijd het werkelijk kost en wat zij er uit hebben gehaald!

EVG Start

Wie zijn wij? EVG Start selecteert, begeleidt en ontwikkelt toptalent tot de ICT Manager van morgen. Dat vak vinden wij namelijk het m...

Scribbr

Zeker weten dat je alle fouten uit je scriptie hebt gehaald? Is de rode draad in je scriptie wel duidelijk? Al je referenties volgens de ...