Wat is POLIS

Klik hier om kennis te maken met POLIS!

POLIS is de studievereniging voor en door studenten Organisatiewetenschappen aan de Tilburg University. POLIS is opgericht op 3 mei 1991 en is over de afgelopen 25 jaar uitgegroeid tot een vereniging met wel meer dan 500 leden. Door middel van het organiseren van zowel ontspannende als studiegerelateerde activiteiten probeert POLIS haar leden bij de vereniging te betrekken en de studie te betrekken. Er is de mogelijkheid om lid te worden van een commissie, dit is natuurlijk bovenal heel gezellig, maar ook de ideale kans om alvast wat praktijkervaring op te doen, en jezelf op een andere manier te ontwikkelen. In deze commissies zijn leden uit verschillende jaargangen actief, waardoor je meteen veel nieuwe mensen leert kennen.

Global Management of Social Issues is een nieuw programma en een track van de bachelor Organisatiewetenschappen. Deze internationale bachelor is een uniek programma in de sociale wetenschappen en combineert drie vakgebieden: personeelswetenschappen, organisatiewetenschappen en sociologie. Aangezien de bachelor Global Management of Social Issues een track is van de bachelor Organisatiewetenschappen en deze studies veel overlap hebben, vallen beide studies onder Studievereniging POLIS. Als er in het vervolg wordt gesproken over studenten Organisatiewetenschappen worden hier dus ook de bachelor studenten Global Management of Social Issues mee bedoeld.

Wat doet POLIS
De activiteiten die POLIS organiseert zijn zeer breed georiënteerd. Allereerst zijn er de studiegerelateerde activiteiten zoals excursies naar bedrijven, een studiereis, een symposium, workshops en recruitment activiteiten. Er zijn natuurlijk ook ontspannende activiteiten. Regelmatig organiseert de Activiteitencommissie feesten in onze stamkroeg: Café de Boekanier. Daarnaast zijn er de jaarlijks terugkerende evenementen als een kroegentocht, de familiedag en natuurlijk het introductiekamp! Het introductiekamp is de uitgelezen mogelijkheid om als eerstejaars (premaster) nieuwe vrienden te maken, flink te feesten en een indruk te krijgen van wat Studievereniging POLIS nu precies voor je kan betekenen voor de rest van je carrière aan de Tilburg University.

Alle leden van Studievereniging POLIS worden op de hoogte gehouden van de activiteiten aan de hand van een tweewekelijkse POLIS Newsflash en middels digitale updates via de website. Hierin worden onder andere studiegerelateerde onderwerpen besproken, staan verslagen van activiteiten, verhalen van docenten enz. Ook wordt ieder jaar een Almanak uitgegeven, waarin onder andere alle foto’s en adressen van leden zijn terug te vinden.

Boekenkorting
Verder is er de mogelijkheid om je boeken tegen een gereduceerde prijs bij POLIS te bestellen. Leden kunnen boeken via deze site bestellen, met een korting van 10% op Nederlandse literatuur en tot 20% op buitenlandse literatuur. Ook verstrekt POLIS samenvattingen van diverse vakken, die tegen kopieerkosten zijn af te halen op de POLIS-kamer (Pz. 3.114).

De vereniging onderhoudt een intensief contact met het Departement Organisatiewetenschappen, waar alle docenten aan zijn verbonden. Daarnaast heeft POLIS ook goede contacten met het bedrijfsleven, haar alumnivereniging (Tabor) en met andere studieverenigingen om op deze manier activiteiten meer inhoud en diversiteit te kunnen geven.